Followers

IKLAN - DOUBLE F BAKERY

hey bloggers, sila la melawat ke blog bakery
saya iaitu DOUBLE F BAKERY.
saya sedia menerima tempahan kek, cupcake
dan sebagainya terutamanya di sekitar
kawasan sungai petani mahupun dari
luar sungai petani.

jangan lupa kunjungi DOUBLE F BAKERY !!




IKLAN - CANDY BUFFET PACKAGE

anda ingin menempah candy buffet??
kami menyediakan perkhidmatan ini.
candy buffet semestinya akan menceriakan
lagi suasana event anda !!
untuk tempahan hubungi
FARIZA FAUZI di 017 3642339...
(kawasan sekitar sungai petani)
sila ke Double F Bakery untuk
mengetahui
tentang pakej.

(image dari http://nothingonyoulove.blogspot.com)

Tuesday, January 1, 2013

Bagaimana menghadapi musuh siber

musuh siber.............???? ya musuh siber ni tak kira lah orang yang kita kenal atau tidak...siapa pun boleh jadi musuh siber......kita selalu post gambar gambar kita di FB, twitter mahupun blog....musuh siber adalah orang yang suka mengambil kesempatan sama ada mencuri gambar kita kemudian mengaibkan gambar kita atau mengugut untuk sesuatu...

hari tu ada orang telah menceroboh FB aku, dia curi 2 gambar aku. dia creat album tak bernama dan letak gambar aku...kemudian dia post link gambar aku dekan page Agen Pencari Jodoh. masib aku baik sebab one of kawan aku dekat FB jumpa gambar aku sebab kawan dia pun terkena jugak...dan nasib aku baik lagi sebab gambar aku bukan lah pose yang pelik2 ke..dan dia tak letak title album...bila aku bukak..terkejut jugak lah sebab title album kat situ melampau lampau..antaranya modal melancap...ngeri kan???

aku tak tau nak buat apa, aku repot dekat MSR. dia an fb aku then dia cek.....dia memangmarah la tapi kena contral sebab kalau tersilap langkah takut lagi teruk jadinya...so dia klik gambar aku kemudian dia klik kat gambar tu kan ada report/block...soa dia klik report........kemudia dia suruh aku call SKMM untuk report pasal benda ni..

so aku call keesokkan harinya, SKMM kata dorang tak boleh buat apa melainkan aku kena block orang tu...bila aku cek aku memang tak frind dengan dia tapi dia subscribes aku..so aku buang subscribes tu...alhamdulillah semuanya okay...

lepas 4 hari, MSR buka FB aku cek balik FB pervert tu dah tak ada almbum yang ada gambar aku sebab admin FB telah block gambar aku...yeay !!!...page Agen Pencari Jodoh pun dah takde...macam dorg dah delete je...ohh btw lupa nak bagi tau orang yang curi gambar aku tu nama dia Muhammad Jebat...so korang hati hati dengan dia ni. PERVERT !!

dan aku nak pesan, kalau ada orang ugut nak publish gambar or video korang yang mengaibkan, korang simpan msg dia ke apa ke yang boleh buat bukti dia ugut korang sebab once gambar pr video tu tersebar, pihak SKMM akan terus pergi cari dia. jadi takyah la takut sebab negara kita ada undang undang...orang buat jahat mesti kena tangkap jugak akhirnya...tak kan ada yang selamat...even selamat di dunia, di akhirat tak kan terlepas...ye kann???      ^________________^



okay bye
xoxo

No comments:

you're now ........