Followers

IKLAN - DOUBLE F BAKERY

hey bloggers, sila la melawat ke blog bakery
saya iaitu DOUBLE F BAKERY.
saya sedia menerima tempahan kek, cupcake
dan sebagainya terutamanya di sekitar
kawasan sungai petani mahupun dari
luar sungai petani.

jangan lupa kunjungi DOUBLE F BAKERY !!




IKLAN - CANDY BUFFET PACKAGE

anda ingin menempah candy buffet??
kami menyediakan perkhidmatan ini.
candy buffet semestinya akan menceriakan
lagi suasana event anda !!
untuk tempahan hubungi
FARIZA FAUZI di 017 3642339...
(kawasan sekitar sungai petani)
sila ke Double F Bakery untuk
mengetahui
tentang pakej.

(image dari http://nothingonyoulove.blogspot.com)

Wednesday, January 23, 2013

girls vs wight


girls vs weight................memang sangat sinonim kan....
girls memang benci penimbang sebab takut nak hadapi realiti bila tengok berat yang tak sepatutnya
semua girls sangat mengidamkan bentuk badan yang curvy, ada cutting, macam model........ KURUS

same goes to me......dulu aku suka sangat measurement aku sebab ala ala model gituww...
dulu berat aku susah nak naik babe! serius metabolisme badan aku tinggi so makan banyak pun takda hal

tapi sejak tahun 2011...tahun yang memang disaster la.....berat aku naik sikit demi sikit........ohhmaigad!
salah aku jugak...kitaran hidup aku tak stabil...aku kurang bergerak, rehat tak cukup, tak workout, makan makan dan makan.....maklum lah masa tu aku tengah praktikal.....

cuba korang bayang kan aku makan nasi kat sekolah, balik rumah makan nasi lagi then malam makan lagi nasi.....dengan MSR...........mau nye berat aku tak naik....

lepastu aku balik UPSI....berat aku susut sikit sebab tu pun sikit je...tak macam dulu....stresss
habis belajar lagi la..masa awal tu aku okay...start aku sibuk baking, tak jaga diri...makan tak tentu hala..
tidor tak cukup, rehat tak cukup jadi kadar metabolisme badan aku jadi rendah so korang faham la kalau rendah means susah lawas....so badan aku naik.....

berat aku naik banyak lepas bulan 5 2012......tapi masa bulan puasa susut balik..serius orang tegur nmpak mcm dulu balik....tapi lepas raya je...NAH !!! naik berkilo kilo sampai aku sendiri terkejut tengok penimbang !!!
in a year berat aku naik almost 10kg.....



58KG


59KG


59KG


65KG

me, now 69KG

believe it or not??


dulu aku 58kg or 60kg...sesuai dengan tinggi aku 169cm...itu pun orang kata kerempeng lagi......serius !!
now berat aku 69kg........disaster kan !!!!...........tapi aku sikit bernasib baik la sebab aku tinggi so tak la nampak gem.....omaigad ! disaster !!

pakai baju apa pun rasa macam gemuk even MSR cakap "tak u tak gemok laaa...."...okay tettttt  =_='

so now aku cabar diri aku untuk lost 10 kg ni in 3 months.....
so kita tengok result lagi 3 bulan la yee....hewwwwww   -_-'



okay bye
xoxo

No comments:

you're now ........