Followers

IKLAN - DOUBLE F BAKERY

hey bloggers, sila la melawat ke blog bakery
saya iaitu DOUBLE F BAKERY.
saya sedia menerima tempahan kek, cupcake
dan sebagainya terutamanya di sekitar
kawasan sungai petani mahupun dari
luar sungai petani.

jangan lupa kunjungi DOUBLE F BAKERY !!




IKLAN - CANDY BUFFET PACKAGE

anda ingin menempah candy buffet??
kami menyediakan perkhidmatan ini.
candy buffet semestinya akan menceriakan
lagi suasana event anda !!
untuk tempahan hubungi
FARIZA FAUZI di 017 3642339...
(kawasan sekitar sungai petani)
sila ke Double F Bakery untuk
mengetahui
tentang pakej.

(image dari http://nothingonyoulove.blogspot.com)

Wednesday, October 2, 2013

HANTARAN - some tips



hello....halohaaa...holaaa...assalamualaikum...


post hari ni aku nak share dengan uolll list hantaran aku dan macam mana aku bajet untuk beli barang hantaran.... barang hantaran dari aku kepada bakal suami...aku plan nak bagi 9...

senarai hantaran yang aku akan bagi dekat bakal suami

akad nikah
1. cincin

resepsi
1. jam
2. perfume
3. drill
4. al - quran dan sejadah
5. kain baju melayu
6. wallet dan belt
7. bag
8. sireh
9. kek

brand apa aku beli?? later la aku stori....nanti tak surprise pulak kann....
so...total semua barang hantaran ni dalam RM****
tapi aku tak beli semua ni serentak dalam 1 masa....
mak oii..mmg tak terbeli la kan......
so aku beli sebulan gaji 1 barang hantaran..but kalau ada duit lebih sikit aku spend la
lebih sikit ....beli 2 atau 3 ikut bajet...kalau yg tak mahal sangat boleh la beli 2 atau 3 barang sekali

aku saving since dari tahun lepas means bila aku dah planning nak kawen tu aku simpan la duit sikit sikit so.....tak la rasa macam kalut sangat.... and now tinggal nak buat kek dgn sireh je sbb yg tu diy...
wpun diy still keluar duit kan so aku dah kira sekali la....
setiap sen yang aku spend untuk majlis aku ni mmg aku akan kira...
so nanti uoll boleh tau la berapa uoll spend utk majlis uoll...hehehe

nak kawen bukan mudah tau...dari sekecik kecik benda sampai la sebesar besar benda semua nak pakai duit...so kalau uoll nak grand gojes bagai, saving la duit...jangan nak pau sangat bakal suami...
kesian...nak cover kenduri hebat grand bagai, letak hantaran sampai  belas2 ribu, puluh2 ribu...
tapi kalau bakal suami mampu, apa salahnya..hehehhe

okay babai!

No comments:

you're now ........